
Opis
Realizacja dostaw i usług na Wydziale Neofilologii musi być zgodna z aktualną Ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz Zarządzeniem Rektora UWr:
- Dostawy i usługi realizowane na podstawie uzyskanej zgody dysponenta środków finansowych w granicach planu rzeczowo-finansowego jednostki (§13a pkt. 2 RUZP) na minimum 14 dni przed złożeniem zamówienia na dostawy lub zleceniem wykonania usługi (wzór w załączniku nr 1):
- napisanie książki
- wykonanie specjalistycznego tłumaczenia
- wykonanie specjalistycznej recenzji
- napisanie specjalistycznej publikacji
- przygotowanie i wygłoszenie referatu, wykładu oraz przeprowadzenia zajęć
- sporządzenie dokumentacji projektu badawczego
- projektowanie okładek i wzorów graficznych na potrzeby Uniwersytetu
- usługi pełnienia funkcji asystentów dydaktycznych dla studentów i doktorantów z niepełnosprawnością i innych o podobnym charakterze
- usługi korekt językowych
- opłaty za udział w zjazdach, sympozjach, konferencjach, targach itp.
- usługa związana z publikacją w punktowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych, specjalistycznych, w szczególności w zagranicznych (do pisma należy dołączyć kosztorys wydawniczy do akceptacji)
- honorarium za recenzje oraz inne czynności w ramach przewodów doktorskich, postępowań habilitacyjnych oraz postępowań o nadanie tytułu profesora, realizowanych na podstawie umów cywilno-prawnych zawieranych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej
- usługa publikacji i wydawania publikacji naukowych (do pisma należy dołączyć kosztorys wydawniczy do akceptacji)
- opłata członkowska
- opłata patentowa
- zakup biletów wstępu (teatr/kino itp.)
- opłata za promotorstwo stopni naukowych
- zamówienie skanów w bibliotekach i archiwach
- naprawa aparatury badawczej w sytuacjach wymagających natychmiastowego wykonania zamówienia tj. zagrażających ciągłości badań naukowych.
- Aby dokonać zakupu lub zrealizować usługę poniżej 20 000 PLN, należy postępować zgodnie z poniższą procedurą:
- szacowanie ceny (zebrać co najmniej trzy: oferty/ zrobić zrzuty ekranu ze strony dostawcy lub usługodawcy np. zrzuty ekranu menu)
- obliczenie szacunkowej kwoty (zebrane kwoty z ofert dodane do siebie i podzielone przez ilość ofert)
- nadanie numeru sprawy i uzupełnienie Wniosku w EZD (wzór w załączniku nr 2)
- przesłanie w EZD Wniosku + (jeśli otrzymaliśmy dofinansowanie spoza jednostki np. od Rektora, Dziekana) pisma poświadczającego dofinansowanie + zebranych ofert do akceptacji (dyrektora jednostki -> koordynatora zamówień publicznych->pełnomocnik ds. finansowych-> dziekana itd.)
- w wybranych przypadkach przygotowanie i podpisanie umowy (informacja u pełnomocnika ds. finansowych)
- po otrzymaniu akceptacji w EZD przez wszystkie jednostki można dokonać usługi/ dostawy potwierdzonej protokołem zdawczo-odbiorczym podpisanym przez obie strony (tylko w przypadkach uzgodnionych z pełnomocnikiem ds. finansowych)
- rozliczenie dostawy/ usługi: faktura ( opis faktury w załączniku nr 3, przekazanie do podpisu) + protokół+ umowa (jeśli jest wymagana).
- Aby dokonać zakupu lub zrealizować usługę powyżej 20 000 PLN, należy postępować zgodnie z poniższą procedurą:
- szacowanie ceny (zebrać co najmniej trzy: oferty/ zrobić zrzuty ekranu ze strony dostawcy lub usługodawcy np. zrzuty ekranu menu)
- obliczenie szacunkowej kwoty (zebrane kwoty z ofert dodane do siebie i podzielone przez ilość ofert)
- nadanie numeru sprawy i uzupełnienie Wniosku w EZD (wzór w załączniku nr 2)
- notatka z szacowania załączana do Wniosku w EZD (wzór w załączniku nr 4)
- przesłanie w EZD Wniosku+ (jeśli otrzymaliśmy dofinansowanie spoza jednostki np. od Rektora, Dziekana) pisma poświadczającego dofinansowanie + notatki z szacowania + zebranych ofert do akceptacji (dyrektora jednostki -> koordynatora zamówień publicznych->pełnomocnik ds. finansowych-> dziekana itd.)
- po otrzymaniu akceptacji w EZD Wniosku i załączników przez wszystkie jednostki, należy przygotować i podpisać umowę na dostawę/ usługę i zawrzeć ją z Usługodawcą/ Dostawcą (https://bip.uni.wroc.pl/212/112/wzory-umow.html)
- po obustronnym podpisaniu umowy można dokonać usługi/ dostawy potwierdzonej protokołem zdawczo-odbiorczym podpisanym przez obie strony
- rozliczenie dostawy/ usługi: faktura (opis faktury w załączniku, przekazanie do podpisu) + protokół+ umowa.
- Dostawy i usługi realizowane na podstawie przetargów ogólnouczelnianych oraz umów ramowych:
https://intranet.uwr.edu.pl/umowy-ramowe
https://intranet.uwr.edu.pl/dzial-zakupow
https://intranet.uwr.edu.pl/dzial-utrzymania-majatku
https://international.uni.wroc.pl/pracownicy-uwr/procedura
a) między innymi dostawy:
– dostawa sprzętu elektronicznego (komputery, monitory, urządzenia peryferyjne, akcesoria)
– dostawa tonerów
– dostawa materiałów biurowych
– dostawa wody
– dostawa źródeł światła i akcesoriów oświetleniowych
b) między innymi usługi:
– usługa przewozowa (loty- WhyNotTravel)
– usługa cateringowa
– usługa restauracyjna (w przyszłości)
– usługa noclegowa (w przyszłości)
- Dostawy i usługi nieobjęte przetargami i umowami ramowymi ogólnouczelnianym i/lub przekraczające kwotę 130 000 PLN w skali Uczelni w danej kategorii zakupu lub usługi:
- szacowanie ceny (zebrać co najmniej trzy: oferty/ zrobić zrzuty ekranu ze strony dostawcy lub usługodawcy np. zrzuty ekranu menu)
- obliczenie szacunkowej kwoty (zebrane kwoty z ofert dodane do siebie i podzielone przez ilość ofert)
- nadanie numeru sprawy i uzupełnienie Wniosku w EZD (wzór w załączniku nr 2)
- notatka z szacowania załączana do Wniosku w EZD (wzór w załączniku nr 4)
- przesłanie w EZD Wniosku + (jeśli otrzymaliśmy dofinansowanie spoza jednostki np. od Rektora, Dziekana) pisma poświadczającego dofinansowanie + notatki z szacowania + zebranych ofert do akceptacji (dyrektora jednostki -> koordynatora zamówień publicznych->pełnomocnik ds. finansowych-> dziekana itd.)
- po otrzymaniu w EZD informacji z BZP, iż w związku z przekroczeniem w CPZ kwoty 130 tys. zł netto, proszę o przygotowanie dokumentów do postępowania prowadzonego na podstawie Ustawy PZP zgodnie z wytycznymi zarządzenia nr 49/2023 JM Rektora UWr §15, należy dodatkowo przygotować:
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ)
- wytyczne do umowy przygotowanej przez BZP w sprawie zamówienia publicznego (w wytycznych należy uwzględnić istotne dla wnioskodawcy okoliczności związane z udzieleniem zamówienia, takie jak np.: przedmiot zamówienia, termin realizacji, sposób wykonania i odbioru, sposób określenia wynagrodzenia, sposób rozliczeń i terminy płatności, zabezpieczenie należytego wykonania, przewidywane kary umowne, wymagany okres gwarancji i rękojmi oraz możliwości zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty)
- wskazanie terminu realizacji zamówienia w dniach, tygodniach lub miesiącach
- od daty zawarcia umowy
- w przypadku zamówień, których przedmiotem są roboty budowlane lub usługi, wskazanie czynności do wykonywania przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w trakcie realizacji zamówienia
- następnie należy postępować zgodnie ze wskazówkami i terminami wyznaczonymi przez BZP UWr.