
Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia
Skład
- dr hab. Natalia Paprocka, prof. UWr (IFR) – przewodnicząca
- dr Ałła Brzozowska (ISKŚiO)
- dr hab. Bożena Czarnecka (KFN)
- dr hab. Ewa Kulak (IFR)
- dr hab. Anna Mystkowska-Wiertelak, prof. UWr. (IFA)
- dr Mariusz Plago (ISKŚiO)
- dr Regina Solová (IFR)
- dr hab. Marcin Walczyński, prof. UWr (IFA)
- dr Dorota Żygadło-Czopnik (IFS)
- mgr Maciej Duda – interesariusz zewnętrzny (Volvo Polska)
- mgr Piotr Tokarek – interesariusz zewnętrzny (Tokarek Translations)
Regulamin
Uchwała Rady WN nr 37/2024 w sprawie regulaminu Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
Regulamin Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
– Wydział Neofilologii Uniwersytetu Wrocławskiego
- Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia działa na Zarządzenia nr 239/2022 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 24 października 2022 r. w sprawie określenia szczegółowych zadań Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia oraz zespołów ds. jakości kształcenia i ds. oceny jakości kształcenia.
- Do zadań zespołu należy prowadzenie działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia, zgodnie z § 5.1 Zarządzenia nr 239/2022 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego oraz z Uchwałą nr 14/2024 Rady Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 24 września 2024 r. w sprawie wdrożenia i funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Członków zespołu powołuje rada wydziału z rekomendacji prodziekana ds. jakości kształcenia w cyklu kadencji. Udział w pracach zespołu wymaga uprzedniej zgody osoby rekomendowanej.
- Rezygnacja z pracy w zespole przed upływem kadencji wymaga pisemnego wniosku członka zespołu złożonego przewodniczącemu. Członka zespołu odwołuje na wniosek przewodniczącego rada wydziału.
- Przewodniczącym zespołu z urzędu jest prodziekan ds. jakości kształcenia Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Przewodniczący może wskazać spośród członków zespołu swojego zastępcę.
- Zespół powołuje ze swojego grona sekretarza, który dba o archiwizację dokumentacji.
- Nieobecność członka zespołu na posiedzeniu usprawiedliwia przewodniczący lub zastępca przewodniczącego. Informację o nieobecności należy przekazać przewodniczącemu lub zastępcy przewodniczącego przed planowanym posiedzeniem.
- Zespół może zapraszać do doraźnej współpracy ekspertów zarówno z Uniwersytetu Wrocławskiego, jak i spoza niego.
- Posiedzenia zespołu zwołuje przewodniczący lub zastępca przewodniczącego. Posiedzenie zespołu może odbywać się, gdy uczestniczy w nim co najmniej połowa członków zespołu. O terminie, miejscu i porządku obrad przewodniczący lub zastępca przewodniczącego powiadamia nie później niż na tydzień przed planowanym posiedzeniem. W sprawach pilnych posiedzenie nadzwyczajne może zostać zwołane bez zachowania tego terminu.
- Prace zespołu są realizowane podczas jego posiedzeń oraz w grupach roboczych, specjalizujących się w poszczególnych obszarach działalności zespołu. Posiedzenia zespołu i spotkania grup roboczych mogą odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej.
- Zespół podejmuje decyzje w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów. Decyzje mogą być również podejmowane na podstawie opinii członków zespołu przekazywanych przewodniczącemu w formie pisemnej (drogą elektroniczną).
- Na podstawie stanowisk wyrażanych przez członków zespołu podczas posiedzenia zespołu lub drogą elektroniczną przewodniczący przygotowuje rekomendacje (stanowisko zespołu bez mocy wiążącej organy wydziału) i przedkłada je dziekanowi wydziału.
- Najpóźniej dwa dni przed posiedzeniem przewodniczący lub zastępca przewodniczącego przedkłada zespołowi projekt porządku obrad. Porządek jest zatwierdzany zwykłą większością w głosowaniu jawnym.
- Zespół może rozpatrywać sprawy wniesione przez członków zespołu, a nieobjęte projektem porządku obrad. Zespół może także rozpatrywać na wniosek dziekana inne sprawy należące do zakresu działania zespołu.
- Przewodniczący lub zastępca przewodniczącego wraz z sekretarzem zapewniają dostęp do wszystkich materiałów potrzebnych do prac zespołu.
- Przewodniczący i zastępca przewodniczącego zapewniają przepływ informacji między zespołem a pozostałymi podmiotami odpowiedzialnymi za funkcjonowanie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia na Wydziale Neofilologii.
- Przewodniczący zespołu składa na bieżąco sprawozdanie z prac zespołu kolegium dziekańskiemu.
Zadania
Zgodnie z § 5.1. Zarządzenia Nr 239/2022 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 24 października 2022 r. w sprawie określenia szczegółowych zadań Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia oraz zespołów ds. jakości kształcenia i ds. oceny jakości kształcenia do zadań wydziałowych zespołów ds. jakości kształcenia należy:
1) opracowywanie rekomendacji i zaleceń do działań projakościowych na wydziale;
2) opracowywanie programów studiów lub ich zmian;
3) opiniowanie programów studiów lub ich zmian przygotowanych przez inne zespoły;
4) wspieranie doskonalenia kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej;
5) wykonywanie zadań zlecanych przez dziekana oraz zaleceń i wytycznych UKJK;
6) przygotowywanie rocznych sprawozdań z działań związanych z jakością kształcenia według wzorów określonych przez UKJK.
Pliki do pobrania
-
Check-lista do kontroli poprawności programu studiów
-
Wniosek o utworzenie nowego kierunku studiów lub specjalności
-
Wniosek o wprowadzenie zmian do programu kierunku studiów lub specjalności
-
Karta oceny nowego kierunku studiów lub specjalności
-
Karta oceny zmian w programie kierunku studiów lub specjalności
-
Karta oceny sylabusu
-
Wzór sylabusu
Regulacje
-
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
-
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów
-
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 PRK
-
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
-
Stanowisko interpretacyjne nr 5/2020 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 2 lipca 2020 r.
-
Stanowisko interpretacyjne nr 9/2020 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 22 października 2020 r.
-
Zarządzenie Rektora UWr nr 214/2023 w sprawie zasad projektowania i dokumentowania programów studiów pdf 221 KB
-
Zarządzenie Rektora UWr nr 180/2023 w sprawie wprowadzenia zasad organizacji studiów podyplomowych pdf 2 MB
-
Zarządzenie Rektora UWr nr 190/2023 w sprawie WF na UWr pdf 165 KB
-
Zarządzenie Rektora UWr 42/2020 w sprawie nauczania nowożytnych języków obcych i rozliczania lektoratów w SPNJO UWr pdf 60 KB
-
Zarządzenie Rektora UWr 158/2020 w sprawie lektoratu j. polskiego dla cudzoziemców pdf 57 KB
-
Zarządzenie Rektora UWr 13/2021 w sprawie kształcenia nauczycieli pdf 480 KB
-
Zarządzenie Rektora UWr nr 116/2024 w sprawie szkolenia wstępnego BHP pdf 77 KB